System start stop w skuterach – Osoby zamierzające zakupić jednoślad stają się coraz bardziej wymagające. Aby sprostać ich wymaganiom, rozpoczęto stosowanie technologii start-stop w silnikach motocyklowych i skuterach. Coraz większe znaczenie ma oszczędzanie paliwa oraz rosnący rygor odnośnie do emisji spalin. Dodatkowo każdy z nas wie, jak wygląda jazda w mieście. To ciągłe ruszanie oraz zatrzymywanie się. Start stop w skuterach działa automatycznie i sprawia, że po zatrzymaniu silnik się wyłączy. Po dotknięciu gazu silnik zostanie ponownie uruchomiony.
Jak działa system start-stop?
Zadaniem coraz to popularniejszego systemu start-stop jest zmniejszenie emisji spalin, oszczędzenie paliwa oraz zmniejszenie hałasu. Jak? Poprzez skrócenie czasu działania na biegu jałowym. Według potwierdzonych badań praca silnika na biegu jałowym to prawie 30% całej jazdy. Dzieje się tak ze względu na bardzo duże ilości świateł, a co za tym idzie postojów.
Jeszcze niedawno system ten wykorzystywany był głównie w samochodach hybrydowych. To się jednak zmieniało. Najpopularniejsze firmy produkujące samochody mają w ofercie wiele aut wyposażonych w ten tryb. System start-stop działa na zasadzie szybkiego wyłączenia silnika, kiedy dojdzie do zatrzymania auta, oraz równie żwawego jego uruchomienia po naciśnięciu sprzęgła, czy puszczeniu hamulca, w przypadku automatycznych skrzyń biegów. Struktura tego systemu składa się z urządzeń odpowiedzialnych za częste włączanie silnika oraz elektroniczny układ sterowniczy.
System start-stop w skuterach
Skutery ze start stop to coraz popularniejsze modele, których pojawia się coraz więcej. Technologia stale posuwa się do przodu i spotykanie motocykli z elektrycznymi rozrusznikami czy cyfrowymi deskami rozdzielczymi to norma. System start-stop w skuterach samodzielnie rozpoznaje zatrzymanie pojazdy i na określony czas dezaktywuje silnik. Zostaje on samoistnie uruchomiony po odkręceniu rączki od gazu. System ten poprzez analizę naszego ruchu zatrzymuje lub uruchamia jednostkę w taki sposób, aby nie było żadnych niedogodności dla kierowcy. W związku z tym, jeśli jednoślad się zatrzyma, czyli prędkość będzie wynosiła zero, a sprzęt będzie na biegu jałowym, to zadziała elektronika i wyłączy silnik po danym czasie.
W przypadku gdy włączamy silnik pierwszy raz po dłuższym staniu na parkingu, to interwał będzie zaprogramowany na dłuższy czas. Dzieje się tak ze względu na to, że silnik musi rozgrzać się do odpowiedniej temperatury. Dzięki temu system jest w stanie dostosować się do warunków, jakie panują na drodze oraz naszego stylu jazdy, dlatego czas zatrzymania będzie maksymalnie zoptymalizowany.
Jaki akumulator do skutera?
Wybór nowego akumulatora do skutera to niemały problem. Na półkach sklepowych możemy spotkać się z wieloma modelami, technologiami, wymiarami czy parametrami. Podczas wybierania skutera musimy zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Należą do nich:
- Wymiary. Akumulator do skutera musi zostać umieszczony w danym miejscu, w związku z tym przed zakupem warto sprawdzić, czy dany model będzie pasował;
- Polaryzacja. Przed ostatecznym wyborem danego modelu konieczne jest, aby sprawdzić układ biegunów. Zakup akumulatora ze złą polaryzacją będzie wiązał się z niemożnością montażu danego modelu;
- Odpowietrzenie. Ta cecha jest istotna tylko w przypadku akumulatorów, w których jest płynny elektrolit. W ściance akumulatora będziemy mogli zauważyć kolanko, do którego trzeba będzie podpiąć wężyk. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której zbyt duża ilość gazów spowoduje kłopoty.